Alig hogy megemésztettük a 2021. év jelentős változásait , máris tovább szigorodnak a fogyasztóvédelmi előírások a digitális szolgáltatások és webshopok számára. Az új digitális fogyasztóvédelmi szabályok nemcsak az ÁSZF-ek, hanem a reklámozási gyakorlat módosítását is szükségessé tehetik.
„ÚJ MEGÁLLAPODÁS A FOGYASZTÓKÉRT”
Az Európai Unió New Deal for Consumers elnevezésű kezdeményezésének nyomán az Európai Parlament és a Tanács 2019. november 27-én elfogadta az uniós fogyasztóvédelmi szabályok hatékonyabb végrehajtásáról és korszerűsítéséről szóló irányelvet. Az uniós jogszabályt a 373/2021. (VI.30.) Korm. rendelet ültette át a hazai jogba.
A webshopokat követően most a digitális szolgáltatásokat, illetve digitális tartalom szolgáltatásokat érintő változásokat tekintjük át.
A jótállási és kellékszavatossági szabályok, valamint a tájékoztatási kötelezettségek változása miatt érdemes a 2022. évet egy jogi audittal indítani. A jogi megfelelés vizsgálatának nem csak az ÁSZF-re, de a reklámok tartalmára is ki kell terjednie.