Az ügyfelek termékének és szolgáltatásának reklámozása során a fogyasztóvédelmi és reklámszabályokra is figyelemmel kell lenni. Nemcsak a hirdetőnek, a marketing ügynökségnek is ügyelni kell a reklámtartalmi tilalmakra és korlátozásokra, különösen a speciális termékek esetében.
A reklámozás során nem lehet a fogyasztókat megtéveszteni a termék/szolgáltatás jellege, az ár, a minőség vagy a mennyiség tekintetében.
A reklámok nem lehetnek továbbá megtévesztőek vagy agresszívak.
A hirdetés nem tartalmazhat valótlan állításokat a szolgáltatás korlátozott elérhetőségére vonatkozóan, és nem késztetheti azonnali döntéshozatalra a fogyasztókat úgy, hogy ne tudják átgondolni a döntésüket.
Ugyancsak nem lehet a reklám sürgető, és nem gyakorolhat pszichés nyomást a fogyasztókra.
Egy másik gyakori probléma a bait-and-switch reklám, amikor az akciós áron hirdetett áru/szolgáltatás eleve nem áll rendelkezésre elegendő mennyiségben. A hirdetés valódi célja ilyenkor a vásárlók átterelése más, teljes árú termékre vagy szolgáltatásra.
A direkt marketing üzenetekkel tilos spamelni, vagyis csak annak lehet marketing hírleveleket küldeni, aki ehhez kifejezetten hozzájárult. Ha az ügynökség az ügyfelek helyett küld hírlevelet, akkor arról az ügyfélnek előzetesen tájékoztatni kell a saját ügyfeleit.
A jogszerű reklámok kialakítása gyakran bonyolult szakértői jogi feladat, amelynek hanyagolása súlyos bírságokat vonhat maga után.