Különösen azért is, mert nincs egyetlen jogszabály, amelyben valamennyi reklámelőírást megtalálnánk.
Az adott marketing/PR tevékenység egyedi sajátosságaitól függően az alábbi jogszabályok mind tartalmazhatnak kötelező előírásokat, amelyek megszegéséért magas bírság járhat:
Egyes termékek vagy szolgáltatások (mint például a dohánytermék vagy alkohol) reklámozása ugyanis már az általános szabályok szerint is tiltott vagy vagy csak bizonyos korlátokkal engedélyezett, amelyhez még további tilalmakat és korlátozásokat is figyelembe kell venni attól függően, hogy milyen platformon tervezzük a reklámot megjelentetni.
Más szabályok vonatkoznak a kereskedelmi kommunikációra, ha a sajtóban vagy médiaszolgáltatásban, és más, ha online felületen elektronikus hirdetésként kerül közzétételre.
Mivel a szerencsejáték engedélyköteles, ezért annak kritériumát érdemes elkerülni:
Nyomtatott sajtótermékek (napilapok és magazinok) hirdetései, PR cikkek és szponzorált tartalmak
Szpot és non szpot reklámok, támogatói üzenetek, társadalmi célú reklámok, virtuális és osztott képernyős reklámok, termékmegjelenítés
Reklámszpotok, támogatói üzenetek, névszponzoráció, termékmegjelenítés
Display és videós online reklámok, automatizált (programmatic) hirdetések, natív reklámtartalmak, PR cikk és szponzoráció
Influenszer marketing, hirdetések és szponzorált tartalmak, nyereményjátékok
A hirdetőknek ATL és BTL, online és offline kampányokban egyaránt tudunk jogi szolgáltatásainkkal segíteni, amely magában foglalja a a médiafelület tulajdonosaival követlenül kötött hirdetési szerződések megkötését, és az ügynökségek megbízását, valamint a jogszerű reklámtartalom kialakítását is.
A Szalai Legal a reklámügynökségeknek a tartalomgyártás jogi támogatásában is kiemelt tapasztalattal nyújt jogi szolgáltatást. Akár a produkciós szerződésről, akár a reklámtartalom gyártásában részt vevő alkotók és egyéb közreműködők közötti szerződésről, vagy szerzői jogi felhasználási szerződésről van szó, számíthat tapasztalatunkra.
Szalai Legal a reklámtörvény szerinti reklámközvetítőknek a médiavásárlásokhoz kapcsolódó ügynökségi szerződésekben, a hirdetési szerződésben és a reklámtartalom kialakításához és a médiatervezéshez kapcsolódó jogi véleményezésében is komplex jogi szolgáltatást nyújt – online és offline kampányokban egyaránt.
A Szalai Legal kiemelkedő tapasztalattal rendelkezik meghatározó multimédia sales house-nak nyújtott jogi tanácsadásban, így valamennyi platformon sikerrel támogat médiahirdetésifelület-értékesítőket a hirdetési felületértékesítési, illetve felületvásárlási szerződések tárgyalásában és előkészítésében.
A médiafelület tulajdonosoknak a sales house-zal kötött hirdetési felület értékesítésére irányuló szerződésben, vagy a hirdetővel/ügynökséggel reklám közzétételére irányuló megállapodásban, illetve a reklámtartalom véleményezésében tudok reklámjogi támogatást nyújtani.
A digitális ügynökségeknek display, PPC (facebook, google search és google ads) kampányokban, valamint programmatic kampányokban komplex jogi szolgáltatást nyújtunk. A reklámjogi szempontok mellett az adatvédelmi és szerzői jogi aspektusokat is kezelő hatékony jogi megoldásokat kínálunk. A social media kampányokban az influencer marketing szerződések előkészítésében is számíthat ránk.