fbpx

MÁRKAVÉDELEM

MIÉRT VAN SZÜKSÉG EGY MÁRKA VÉDJEGYKÉNT TÖRTÉNŐ BEJEGYZÉSÉRE?

 

Egy márkajelzés csupán a használatával is szert tehet bizonyos fokú jogi védelemre, de ha komoly üzletet szeretnénk rá építeni, érdemes biztosra menni és megszerezni a védjegyoltalmat.  A szerzői joggal szemben a védjegy jogosultság keletkezésének a feltétele a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) általi regisztráció. 

A védjegy az egyes áruk és szolgáltatások eredetének azonosítására szolgáló jogi oltalom, de kiemelkedő szerepet játszik a marketingben is.

Mi a védjegybejelentés előnye?

A védjegy lajstromba vételével 10 évig kizárólagosan használhatod a védjegyed, és minden használathoz a Te engedélyedre lesz szükség, az oltalom pedig ezt követően is megújítható. 

A brand-ed másolhatalanná válik: védjegyjogosultként bárkivel szemben felléphetsz, aki  az engedélyed nélkül, gazdasági tevékenység körében használja a védjeggyel azonos vagy azzal összetéveszthető megjelölést.

Gondold végig, fektetnél a brand-ed építésébe komoly erőforrásokat enélkül a védelem nélkül?

A védjegy tulajdonosa visszakereshető lesz az SZTNH nyilvántartásából – ezzel el lehet kerülni, hogy más  – akarattal vagy akarattalanul – a brand-et, illetve annak elemeit használja. A védjegyként történő bejegyzés  terméked vagy szolgáltatásod reklámozásához is elengedhetetlen lesz, a reklám közzétevője innen fog megbizonyosodni arról, hogy Te vagy a védjegy tulajdonosa, így azt jogszerűen használod, és a használatra engedélyt is adhatsz. 

A védjegy növeli a brand értékét, és erősíti a márka iránti bizalmat is.

 

BRAND/MÁRKA

Egy vállalkozás legfontosabb értéke a brand-je. A brand-ről elsőre egy márkanévre,egy logóra és egy vállalkozáshoz kapcsolódó arculatra asszociálunk, de a brand ennél sokkal több. A brand értékében a vállalkozás teljes önazonossága benne van, minden, amit a vállalkozás az ötlettől a megvalósításig elért: a termék, vagy szolgáltatás minősége, az életérzés, amit a fogyasztókból kivált. 

VÉDJEGY

A digitális, reklám- és médiaszolgáltatásokban a különböző színes ábrás, szó és jelmondat védjegyeknek (brand-neveknek, logóknak és szlogeneknek) van kiemelt szerepe.

VÉDJEGYOLTALOM

A védjegybejelentés célja, hogy a brand-ed nevét, logóját és szlogenjét, terméked vagy szolgáltatásod nevét kizárólag Te  használhasd, így a fogyasztók csak a Te céged kapcsolják egy adott márkához. 

A védjegy SZTNH-hoz történő bejelentéshez, és azt követően is szükség van ügyvédi segítségre.