fbpx

VÉDJEGY

NE FEKTESS A BRAND ÉPÍTÉSBE JOGI VÉDELEM NÉLKÜL -

SZEREZZ VÉDJEGYET MÁRKÁDNAK!

Egy márkajelzés csupán a használatával is szert tehet bizonyos fokú jogi védelemre, de ha komoly üzletet szeretnénk rá építeni, érdemes biztosra menni és megszerezni a védjegyoltalmat.  A szerzői joggal szemben a védjegyjogosultság keletkezésének a feltétele a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) általi regisztráció.

A védjegy az egyes áruk és szolgáltatások eredetének azonosítására szolgáló jogi oltalom, de kiemelkedő szerepet játszik a marketingben is.

Mi a védjegybejelentés előnye?

A védjegy lajstromba vételével vállalkozásod 10 évig kizárólagosan használhatja a védjegyet, és minden használathoz az engedélyedre lesz szükség, az oltalom pedig ezt követően is megújítható.

A vállalkozás brand-je másolhatalanná válik: védjegyjogosultként bárkivel szemben felléphetsz, aki  az engedélye nélkül, gazdasági tevékenység körében használja a védjeggyel azonos vagy azzal összetéveszthető megjelölést.

Gondold végig: fektetnél a brandépítésébe komoly erőforrásokat enélkül a védelem nélkül?

A védjegy tulajdonosa visszakereshető lesz az SZTNH nyilvántartásából – ezzel el lehet kerülni, hogy más  – akarattal vagy akarattalanul – a brand-et, illetve annak elemeit használja. A védjegyként történő bejegyzés a vállalkozás terméke vagy szolgáltatása reklámozásához is elengedhetetlen lesz. A reklám közzétevője innen fog megbizonyosodni arról, hogy a reklámozó a védjegy tulajdonosa, így azt jogszerűen használja, és a használatra engedélyt is adhat.

A védjegy növeli a brand értékét, és erősíti a márka iránti bizalmat is.

 

Védjegy jog

BRAND/MÁRKA

Egy vállalkozás legfontosabb értéke a brand-je. A brand-ről elsőre egy márkanévre,egy logóra és egy vállalkozáshoz kapcsolódó arculatra asszociálunk, de a brand ennél sokkal több. A brand értékében a vállalkozás teljes önazonossága benne van, minden, amit a vállalkozás az ötlettől a megvalósításig elért: a termék, vagy szolgáltatás minősége, az életérzés, amit a fogyasztókból kivált. 

VÉDJEGY

A digitális, reklám- és médiaszolgáltatásokban a különböző színes ábrás, szó és jelmondat védjegyeknek (brand-neveknek, logóknak és szlogeneknek) van kiemelt szerepe.

VÉDJEGYOLTALOM

A védjegybejelentés célja, hogy a vállalkozás brandnevét, logóját és szlogenjét, termékét vagy szolgáltatása nevét kizárólag az adott vállalkozás  használhassa. Így a fogyasztók csak az adott vállalkozást kapcsolják egy adott márkához. 

A védjegy SZTNH-hoz történő bejelentéshez, és azt követően is szükség van ügyvédi segítségre.