Egy márkajelzés csupán a használatával is szert tehet bizonyos fokú jogi védelemre, de ha komoly üzletet szeretnénk rá építeni, érdemes biztosra menni és megszerezni a védjegyoltalmat. A szerzői joggal szemben a védjegy jogosultság keletkezésének a feltétele a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) általi regisztráció.
A védjegy az egyes áruk és szolgáltatások eredetének azonosítására szolgáló jogi oltalom, de kiemelkedő szerepet játszik a marketingben is.
Mi a védjegybejelentés előnye?
A védjegy lajstromba vételével 10 évig kizárólagosan használhatod a védjegyed, és minden használathoz a Te engedélyedre lesz szükség, az oltalom pedig ezt követően is megújítható.
A brand-ed másolhatalanná válik: védjegyjogosultként bárkivel szemben felléphetsz, aki az engedélyed nélkül, gazdasági tevékenység körében használja a védjeggyel azonos vagy azzal összetéveszthető megjelölést.
Gondold végig, fektetnél a brand-ed építésébe komoly erőforrásokat enélkül a védelem nélkül?
A védjegy tulajdonosa visszakereshető lesz az SZTNH nyilvántartásából – ezzel el lehet kerülni, hogy más – akarattal vagy akarattalanul – a brand-et, illetve annak elemeit használja. A védjegyként történő bejegyzés terméked vagy szolgáltatásod reklámozásához is elengedhetetlen lesz, a reklám közzétevője innen fog megbizonyosodni arról, hogy Te vagy a védjegy tulajdonosa, így azt jogszerűen használod, és a használatra engedélyt is adhatsz.
A védjegy növeli a brand értékét, és erősíti a márka iránti bizalmat is.