Egy márkajelzés csupán a használatával is szert tehet bizonyos fokú jogi védelemre, de ha komoly üzletet szeretnénk rá építeni, érdemes biztosra menni és megszerezni a védjegyoltalmat. A szerzői joggal szemben a védjegyjogosultság keletkezésének a feltétele a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) általi regisztráció.
A védjegy az egyes áruk és szolgáltatások eredetének azonosítására szolgáló jogi oltalom, de kiemelkedő szerepet játszik a marketingben is.
Mi a védjegybejelentés előnye?
A védjegy lajstromba vételével vállalkozásod 10 évig kizárólagosan használhatja a védjegyet, és minden használathoz az engedélyedre lesz szükség, az oltalom pedig ezt követően is megújítható.
A vállalkozás brand-je másolhatalanná válik: védjegyjogosultként bárkivel szemben felléphetsz, aki az engedélye nélkül, gazdasági tevékenység körében használja a védjeggyel azonos vagy azzal összetéveszthető megjelölést.
Gondold végig: fektetnél a brandépítésébe komoly erőforrásokat enélkül a védelem nélkül?
A védjegy tulajdonosa visszakereshető lesz az SZTNH nyilvántartásából – ezzel el lehet kerülni, hogy más – akarattal vagy akarattalanul – a brand-et, illetve annak elemeit használja. A védjegyként történő bejegyzés a vállalkozás terméke vagy szolgáltatása reklámozásához is elengedhetetlen lesz. A reklám közzétevője innen fog megbizonyosodni arról, hogy a reklámozó a védjegy tulajdonosa, így azt jogszerűen használja, és a használatra engedélyt is adhat.
A védjegy növeli a brand értékét, és erősíti a márka iránti bizalmat is.