fbpx

Online ügyletek a koronavírus idején

A koronavírus nagyot lendített az első félév forgalmán. A koronavírus-járvány hatásaként jelentősen megnőtt az online vásárlási kedv, és gyorsult az online kiskereskedelmi szektor növekedése is. Az év első hat hónapjában az összesített belföldi online forgalom meghaladta a bruttó 355 milliárd forintot. 2020. első féléve tehát közel 35%-os bővülést hozott 2019 azonos időszakához viszonyítva. Leginkább az élelmiszerek, a drogériai és háztartási cikkek, az otthon, kert és barkács termékek, valamint a számítástechnikai eszközök iránt ugrott meg az online kereslet– derül ki, a GKI Digital és az Árukereső.hu friss kutatásából.

 AZ ONLINE KERESKEDELEM NÖVEKEDÉSE 2020. ELSŐ FELÉBEN

A koronavírus online kereskedelemre gyakorolt hatása közvetve már az év első negyedévében is érezhető volt. Igazán meghatározóvá azonban a járvány hivatalos hazai megjelenését követően, 2020. második negyedévére vált. 2020 első félévének online forgalma 34,8%-kal haladta meg a 2019. azonos időszakát, elérve a bruttó 355,1 milliárd forintos szintet. A félév eredményein belül az első negyedév 21%-os, míg a második negyedév önmagában is impozáns 47%-os bővülést produkált, ami az elmúlt 5 év leggyorsabb növekedését hozta.

Miután a kormány június második felében megszüntette a veszélyhelyzetet, romlottak a webáruházak konverziós mutatói is, azaz csökkent a vásárlási kedv. A GKI Digital várakozásai szerint a harmadik negyedévben már nem várható az előző 6 hónaphoz hasonló, rekord magas bővülés az online szektorban.

PROGNÓZIS 2020 VÉGÉRE

A lakosság általános közérzete, és a szűkülő, kiürülő családi kasszák összességében a teljes piacot tekintve egy visszafogottabb év végi költést vetítenek előre. Ugyanakkor az év végének forgalma – beleértve a karácsonyi szezon forgalmát is – nagyban függ a koronavírus második hullámának erősségétől, valamint az arra adott kormányzati reakcióktól is. Az üzletekre vonatkozó esetleges korlátozások nem várt fordulatokat is eredményezhet az online kiskereskedelmi piacon. A idősávos vásárlás, nyitvatartások korlátozása, a távmunka és a digitális oktatás újbóli bevezetése a jelenlegi előrejelzésekkel szemben akár jobb eredményeket is hozhat.

Forrás: gkidigital.hu

Related Posts