A média- és szórakoztatóiparban az élet – ellentétben a közkeletű tévhittel – nem csak szórakozásból áll.
A média szektorban eltöltött évek alatt megtanultuk, milyen kemény erőfeszítések vannak amögött, hogy igazán szórakoztató, kreatív és innovatív produkció jusson el a közönséghez.
Még a legegyedibb, legformabontóbb tévéműsorok vagy úttörő online médiatartalmak is rengeteg jogi munkának köszönhetik, hogy egyáltalán elkészültek.
Ma már a média szektor támogatásához sem elegendő a szűk értelemben vett médiaszabályozás ismerete. Egy jó médiajogi ügyvédnek a médiára vonatkozó jogszabályokon kívül jártasnak kell lennie a szellemi tulajdonjog, az adatvédelem, a reklámjog, a fogyasztóvédelmi és versenyjog, valamint a társasági jog és munkajog területén is.
A médiaszabályozás valamennyi területén kiemelt tapasztalattal tudom támogatni. A Szalai Legal print, rádió, televízió, online és social media platformmal egyaránt komfortos, így platformtól függetlenül bármilyen médiaszolgáltatót ki tud szolgálni.
Az in house lawyer évek alatt része voltam a médiavállalatok működésének, a filmipartól, a műsorgyártáson át a digitális és reklámiparig. Egy nyelvet beszélek ügyfeleimmel és értem a problémáit, amely lényegesen lerövidíti a megoldáshoz vezető utat.
A televíziós műsorkészítésben nemcsak jogi, de szerkesztői tapasztalatottal is rendelkezem, amely a mai napig előny ügyfeleim szempontjainak megértésében. A médiajogot ma már egyetemen is oktatom nappali tagozatos joghallgatóknak és szakjogászi képzésben részt vevő jogászoknak.
A médiaszabályozást hatósági oldalról is ismerem. A hatóság szempontjainak és belső működésének ismerete szupererő tud lenni a jogi megfelelés kialakításában és a hatósági képviselet során is.
A Szalai Legal a formátumvásárlási megállapodásban, illetve a médiaszolgáltatóval kötött szerződésben éppúgy kiemelkedő jogi szolgáltatást nyújt, mint a műsorgyártásban közreműködő megbízottakkal és vállalkozókkal kötött szerződésekben, illetve a jogszerű műsortartalom kialakításához nyújtott jogi tanácsadásban.
A social mediában közzétett tartalmakat a jogszabályokon kívül az egyes közösségi média platformok kiterjedt szabályzatai szabályozzák, melyekben gyakran nem könnyű eligazodni. A közösségi médiában tartalomgyártóként, vagy különféle sérelmes bejegyzések főszereplőjeként egyaránt érdemes lehet médiajogászhoz fordulni.