fbpx

BLOG

A reklámadó története a 2014-es bevezetése óta számos fordulatot élt meg. A kormány 2022. május 26-i bejelentése óta úgy néz ki, a történet koránt sem ért a végéhez. A 2022. év végén a hároméves felfüggesztés a törvény szerint...
Tovább!
Akár webshopod van, akár az informatika vagy az online média területén nyújtasz digitális szolgáltatásokat,  ma már kizárt, hogy szakértő jogi támogatás nélkül rendben legyenek a dolgaid. Ahogyan szerződés nélkül, vagy a partnered által diktált feltételek elfogadása esetén nagyon...
Tovább!
2022. május 28-ától ismét szigorodnak a digitális vállalkozásokra vonatkozó fogyasztóvédelmi jogszabályok. A változások nem csak az ÁSZF-et, de a teljes kereskedelmi gyakorlatot érintik. A jogszabályoknak és a marketing céloknak egyszerre megfelelni szép kihívás lesz minden digitális vállalkozás számára,...
Tovább!
Az influencer marketing mint a közösségi média marketing egyik ága, a social media felületek tömeges használatával terjedt el és vált mára az egyik legnépszerűbb marketing csatornává. Mivel a külföldi tendenciák alapján Magyaroszágon is dinamikus növekedés várható, ezért egyre...
Tovább!
Véget érhet az a közel két éve tartó jogbizonytalanság, amit az Adatvédelmi Pajzs megsemmisítése okozott 2020 júliusában. Az Európai Unió bejelentette, hogy elvi megállapodásra jutott az Egyesült Államokkal egy újjáélesztett transzatlanti adatáramlási megállapodásról.  Mindez alapvetően érintheti a széles...
Tovább!
2022. május 28-ától átláthatósági kötelezettségekkel erősödik az online fogyasztóvédelem. A két legfontosabb fogyasztóvédelmi jogszabály módosításának az ÁSZF-ben és a kereskedelemi gyakorlatban egyaránt meg kell felelni. OFFLINE SZINTŰ VÉDELEM AZ ONLINE TÉRBEN IS 2014 és 2019 között az EU-ban...
Tovább!
Már 2021 is lényeges fogyasztóvédelmi változásokat hozott a szavatossági és jótállási szabályokban, 2022-től pedig tovább bővül a digitális fogyasztóvédelem. Mindez további terheket ró a webshopok és digitális szolgáltatások üzemeltetőire. A digitális vállalkozásoknak bírság helyett érdemes egy jogi audittal...
Tovább!
Alig hogy megemésztettük a 2021. év jelentős változásait , máris tovább szigorodnak a fogyasztóvédelmi előírások a digitális szolgáltatások és webshopok számára. Az új digitális fogyasztóvédelmi szabályok nemcsak az ÁSZF-ek, hanem a reklámozási gyakorlat módosítását is szükségessé tehetik. “ÚJ...
Tovább!
Sticky Post
A 2021. év lényeges változásokat hozott a lényegében 17 éve változatlan jótállásra és szavatosságra vonatkozó szabályok rendszerében. Bár a módosítások nagy része már több, mint egy éve hatályban van, a 2022-es változások átvezetése előtt érdemes azt is csekkolnod,...
Tovább!
Sticky Post
A digitális szolgáltatások és webshopok számára az új év új fogyasztóvédelmi szabályokat hoz, amelyekre az ÁSZF és a kereskedelmi gyakorlat – így a reklámok tartalmának – kialakításakor is fokozott figyelemmel kell lenni. A jótállási és kellékszavatossági szabályok változása,...
Tovább!
A médiatörvény és a reklámtörvény módosításáról már sok szó esett a homoszexuális tartalmak korlátozásával kapcsolatban. A reklámpiacot mindeközben egy másik jelentős változás köti le. Július eleje óta ugyanis a reklámok sem mentesülnek a korhatárbesorolás alól. Hogy hogy kerül(jön)...
Tovább!
Az azonnali.hu reklámjogi szakértőként kérdezett arról, hogy hogyan lehetnek a dohánycégek által fizetett, ártalomcsökkentésről szóló PR-cikkek legálisak, ha be vannak tiltva a dohányreklámok. A dohánycégek CSR tevékenységéről részletesen olvassátok az azonnali cikkét. A részletesebb reklámjogi levezetést pedig mutatom...
Tovább!
A spanyol adatvédelmi hatóság (AEPD) július elején 1500 eurós bírságot szabott ki a szexuális élethez kapcsolódó személyes adatok interneten történő közzététele miatt egy magánszeméllyel szemben. A volt házastárs exe szenzitív adatait hozta nyilvánosságra BDSM kapcsolathoz való hozzájárulásról szóló...
Tovább!
Tilos lesz a homoszexualitás 18 éven aluliaknak történő népszerűsítése és bemutatása, ha a parlament elfogadja a pedofilellenes és “gyermekvédelmi” törvényjavaslat csomagot. A kiskorúak védelmét célzó médiaszabályok és a reklámszabályok az eltérő nemi identitást bemutató tartalmakkal kapcsolatos korlátozásokkal egészülnek...
Tovább!
Júniustól a digitális tér fejlődéséhez igazodó új szabályok lépnek életbe a szerzői jogok terén. A szerzői jogi módosítás elsősorban a szerzői jogi reform részét képező uniós irányelvek hazai jogba történő átültetését célozza. A jogalkotó azonban ezen túlmenően is...
Tovább!
1 2 3 4

JELENTKEZZEN BE KONZULTÁCIÓRA!

Ön elmondja, miben segíthetünk.
Mi vázoljuk a megoldás irányát, és az együttműködés kereteit.