fbpx

BLOG

Sticky Post
Már 2021 is lényeges fogyasztóvédelmi változásokat hozott a szavatossági és jótállási szabályokban, 2022-től pedig pedig tovább bővül a digitális fogyasztóvédelem. Mindez további terheket ró a webshopok és digitális szolgáltatások üzemeltetőire. A digitális vállalkozásoknak bírság helyett érdemes egy jogi...
Tovább!
Sticky Post
Alig hogy megemésztettük a 2021. év jelentős változásait , máris tovább szigorodnak a fogyasztóvédelmi előírások a digitális szolgáltatások és webshopok számára. Az új digitális fogyasztóvédelmi szabályok nemcsak az ÁSZF-ek, hanem a reklámozási gyakorlat módosítását is szükségessé tehetik. “ÚJ...
Tovább!
Sticky Post
A 2021. év lényeges változásokat hozott a lényegében 17 éve változatlan jótállásra és szavatosságra vonatkozó szabályok rendszerében. Bár a módosítások nagy része már több, mint egy éve hatályban van, a 2022-es változások átvezetése előtt érdemes azt is csekkolnod,...
Tovább!
Sticky Post
A digitális szolgáltatások és webshopok számára az új év új fogyasztóvédelmi szabályokat hoz, amelyekre az ÁSZF és a kereskedelmi gyakorlat – így a reklámok tartalmának – kialakításakor is fokozott figyelemmel kell lenni. A jótállási és kellékszavatossági szabályok változása,...
Tovább!
Sticky Post
A Kúria a GVH 1,2 milliárd forintos bírságát felülvizsgáló eljárásában nem minősítette tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak a Facebook “ingyenes és az is marad” állítását azért, mert a fogyasztók hirdetések célzására alkalmas adataikkal fizetnek a közösségi média platform szolgáltatásaiért. Blogcikkemben...
Tovább!
Sticky Post
A jogszerű lead generálás és marketing adatbázis építés kulcsfontosságú egy digitális vállalkozás számára. Ezen áll vagy bukik, hogy a vállalkozás folyamatos és legális vevő utánpótlásra, vagy előbb-utóbb egy bírságra (is) számíthat. Érdemes tehát áttekinteni az adatvédelmi és reklámjogi...
Tovább!
Sticky Post
Tiéd a legjobb termék/szolgáltatás és nálad mindig minden akciós? Akkor itt az ideje, hogy jobban figyelj a reklámszabályokra! Az alábbiakban bemutatom a leggyakoribb online marketing fogásokat, amelyek a törvény alapján „feketelistásak”, mert tisztességtelennek vagy versenykorlátozónak minősülnek. Ha jogszerűen...
Tovább!
Sticky Post
Az adatkezelési tájékoztatóra azért van szükséged, hogy minél több érdeklődő adatához jogszerűen hozzájuss a megfelelő tájékoztatáson alapuló hozzájárulással. Az adatbázis építés az online marketing sarokköve, ezért egyáltalán nem mindegy, hogy az adatbázisod jogtiszta -e. Egy jól megírt adatvédelmi...
Tovább!
Sticky Post
Egy új üzlet beindítása az üzleti terv megalkotásától a megvalósításig rengeteg kihívással és persze költséggel jár egy digitális vállalkozás számára. Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy már a tervezés fázisában érdemes jogi szakértelmet igénybevenni. A leggyakoribb mégis az,...
Tovább!
Sticky Post
A médiatörvény és a reklámtörvény homoszexuális tartalmak korlátozásával kapcsolatos módosítása a reklámpiacot sem hagyta érintetlenül.  A kiskorúak védelmét célzó módosítás ugyanis a reklámok korhatárbesorolását is kötelezővé tette. Miközben a módosítás a reklámértéklánc valamennyi szereplőjére új terhet rakott, számos...
Tovább!
A médiatörvény és a reklámtörvény módosításáról már sok szó esett a homoszexuális tartalmak korlátozásával kapcsolatban. A reklámpiacot mindeközben egy másik jelentős változás köti le. Július eleje óta ugyanis a reklámok sem mentesülnek a korhatárbesorolás alól. Hogy hogy kerül(jön)...
Tovább!
Az azonnali.hu reklámjogi szakértőként kérdezett arról, hogy hogyan lehetnek a dohánycégek által fizetett, ártalomcsökkentésről szóló PR-cikkek legálisak, ha be vannak tiltva a dohányreklámok. A dohánycégek CSR tevékenységéről részletesen olvassátok az azonnali cikkét. A részletesebb reklámjogi levezetést pedig mutatom...
Tovább!
A spanyol adatvédelmi hatóság (AEPD) július elején 1500 eurós bírságot szabott ki a szexuális élethez kapcsolódó személyes adatok interneten történő közzététele miatt egy magánszeméllyel szemben. A volt házastárs exe szenzitív adatait hozta nyilvánosságra BDSM kapcsolathoz való hozzájárulásról szóló...
Tovább!
Tilos lesz a homoszexualitás 18 éven aluliaknak történő népszerűsítése és bemutatása, ha a parlament elfogadja a pedofilellenes és “gyermekvédelmi” törvényjavaslat csomagot. A kiskorúak védelmét célzó médiaszabályok és a reklámszabályok az eltérő nemi identitást bemutató tartalmakkal kapcsolatos korlátozásokkal egészülnek...
Tovább!
Júniustól a digitális tér fejlődéséhez igazodó új szabályok lépnek életbe a szerzői jogok terén. A szerzői jogi módosítás elsősorban a szerzői jogi reform részét képező uniós irányelvek hazai jogba történő átültetését célozza. A jogalkotó azonban ezen túlmenően is...
Tovább!
1 2 3 4

KÉRJ AJÁNLATOT!

Te elmondod, miben segíthetünk.
Mi vázoljuk a megoldás irányát, és az együttműködés kereteit.